Ořechy, semínka, sušené ovoce

Chia semínka 100g, Salvia Paradise Zobrazit větší

Chia semínka 100 g, Salvia Paradise

39,00 Kč

Skladem

Chia semínka 100g


Nejen pro velké množství proteinů*, které přispívají k růstu svalové hmoty, jejího udržení a udržení normálního stavu kostí, jsou chia semínka užívána sportovci. Chia semínka na sebe váží velké množství vody, díky čemuž je tělo velmi dobře hydratováno zevnitř a připraveno na náročné sportovní výkony. Chia semíka se mohou stát žádoucí součástí jídelníčku celiaků neboli lidí, kteří musí dodržovat bezlepkovou dietu. Chia semínka totiž neobsahují žádný lepek. Výborné nutriční hodnoty chia semen využijí především starší lidé, sportovci, lidé při zdravém hubnutí nebo například vegetariáni a vegani k doplnění své stravy.

Podrobnosti

Chia semena 100g


Chia semínka Salvia hispanica (Šalvěj hispánská) známá pod názvem Chia, je bylina dorůstající do výšky jednoho metru s bílým nebo fialovým zbarvením květů. Chia je náročná na pěstování a její domovinou je Střední a Jižní Amerika, která ji poskytují ideální klimatické podmínky.


Rostlina chia je pěstována pro svoje semínka, jež mají kvalitní výživovou hodnotu. Chia semínka jsou malé oválky cca 1mm velké s hnědými, šedými, černými a bílými skvrnkami. V dobách Aztéků patřily chia semínka k jedné ze čtyř hlavních potravin. Chia se konzumovala mletá na mouku, lisovaná na olej, ale i samotná jako příměs do různých pokrmů. Vynikající nutriční hodnoty chia semen, byly nezbytným zdrojem živin pro válečníky a jejich skvělou fyzickou kondici, stejně jako pro dlouhé náročné výpravy.


Použití: Nejen pro velké množství proteinů*, které přispívají k růstu svalové hmoty, jejího udržení a udržení normálního stavu kostí, jsou chia semínka užívána sportovci. Chia semena jsou vyhledávána také pro svoje výborné hydrofilní vlastnosti. Váží na sebe velké množství vody, díky čemuž dokáží zvětšit svůj objem až dvanáctkrát. Navázáním vody na chia semínka vznikne gel (v poměru 1 díl semínek na 9 dílů vody), díky němuž je tělo velmi dobře hydratováno zevnitř a připraveno na náročné sportovní výkony. Díky těmto schopnostem se chia semínkům někdy přezdívá semínka běžců.


Chia semíka se mohou stát žádoucí součástí jídelníčku celiaků neboli lidí, kteří musí dodržovat bezlepkovou dietu. Chia semínka totiž neobsahují žádný lepek. Výborné nutriční hodnoty chia semen využijí především starší lidé, sportovci, lidé při zdravém hubnutí nebo například vegetariáni a vegani k doplnění své stravy. Konzumovat ho mohou všichni kdo mají rádi zdravou výživu a chtějí dopřát svému tělu kvalitní potravinu.


Denní dávkování: Doporučené denní dávkování max.15g denně.


 


Nutriční hodnoty ve 100 g


Energetická hodnota 2 035 kJ/486 kcal


Bílkoviny 16,54 g


Tuky 30,74 g


- z toho nasycené mastné kyseliny 3,33 g


Sacharidy 42,12 g


- z toho vláknina 34,4 g


- z toho cukr 0 g


Sodík 16 mg


 


Varování: Chia semínka nejsou vhodná pro lidi s nízkým krevním tlakem a lidi užívající léky na ředění krve např. Warfarin.


*Příznivého účinku se dosáhne při přívodu 2g kyseliny alfa-linolové denně.


*Chia semínka jsou potravinou s vysokým obsahem bílkovin. Bílkoviny tvoří 20-22% energetické hodnoty chia semen.


Ustanovení nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č,1924/2006 o výživových a zdravotních tvrzeních nám nedovoluje informovat vás o pozitivních účincích tohoto produktu na Váš organismus, Informace o působení si prosím dohledejte ve volně dostupných zdrojích na internetu či v literatuře, Více informací naleznete také v naší sekci Informace, články - podkategorie Byliny A - Z - článek Chia semínka - Salvia hispanica (Šalvěj hispánská)


 


 


 




Příslušenství